Mordecai

Mordecai was the uncle of Esther in the Book of Esther from the Bible. When everyone was forced to bow down to the nonsence of his time he stood his ground and refused. I am an opinionated man and this is where i stand up for what I believe in. Many articles are in swedish.

Namn:
Plats: Sweden

lördag, juni 21, 2008

Märklig säkerhetslogik på flyget

Är det någon mer än jag som förundras över säkerhetsrutinerna på världens flygplatser. Om jag råkar ha med mig tandkräm, vatten, sololja eller annan menlös substans i handbagaget så måste jag lämna ifrån mig dessa. På andra sidan bagagekontrollen kan jag sedan handla hur mycket explosiv vätska jag vill. Tändare kan jag också hitta på de flesta flygplatser. Jag köper några flaskor starksprit och snor med mig en bunt servetter från kafét. Ombord på flyget har jag allt jag behöver för en saftig molotovkoktail. Skulle jag ha glömt att köpa sprit kan alltid de söta flygvärdinnorna gladligen förse mig med allt jag behöver för att kapa flyget och flyga det rakt in i Turning Torso. Nu får jag väl FRA efter mig för att ha skrivit detta men de ska bara vara tacksamma för att jag varnat dem.